قوانین شهرداری شهردار بروجرد تاریخچه شهرداری شهرداران سابق حقوق شهروندی
معاونت توسعه و مدیریت منابع معاونت خدمات شهری معاونت شهرسازی و معماری معاونت فنی و امور زیربنایی
معاونت اقتصادی و سرمایه گذاری
شهرداری منطقه یک شهرداری منطقه دو شهرداری منطقه سه
ناحیه یک منطقه سه
ناحیه یک منطقه دو-شهید کشوری
ناحیه دو منطقه دو- گلدشت
سازمان آتش نشانی و خدمات شهری سازمان مدیریت پسماند سازمان مدیریت آرامستانها سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری سازمان مشاغل شهری سازمان عمران و بازآفرینی فضای شهری سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی
اداره بازرسی اداره املاک و حقوقی ارتباطات و امور بین الملل فناوری اطلاعات و ارتباطات سرمایه گذاری و مشارکتها حمل و نقل ترافیک
💠مدیر درآمدهای عمومی شهرداری مطرح کرد: به استناد بند 2 جلسه شماره 99 شورای محترم اسلامی شهر ، شهرداری بروجرد در نظر دارد وصول مطالبات خود را به کارگزاران بخش خصوصی واگذار نماید.
✍️به گزارش مدیریت ارتباطات: مهندس گودرزی در تشریح خبر فوق اظهار کرد: مصادیق وصول مطالبات شهرداری ناظر به سه مرحله کشف و شناسایی، اثبات و وصول است، که عبارتند از : ✅1. مطالبات درآمد پایدار از جمله: عوارض سالیانه نوسازی، بهای خدمات مدیریت پسماندهای مسکونی و غیرمسکونی، عوارض کسب و پیشه، عوارض خودرویی، عوارض اظهار و پرداخت نشده ارزش افزوده کالا و خدمات و سایر مطالبات شهرداری. ✅2. کلیه اسناد برگشتی اعم از چک، سفته و سایر اسناد. ✅3. شناسایی کلیه مطالبات حسابرسی نشده از دولت و نهادها و مؤسسات عمومی و دستگاه های اجرایی. ✅4. آراء کمیسیون ماده (77)، جرایم نقدی آراء کمیسیون ماده (100)، آراء ریالی صادر شده توسط دادگاه ها و محاکم قضایی. ✅5. مطالبات شهرداری از زمینهای خالی، باغها، ویلاها، املاک رهاشده، املاک مخروبه، واحدهای صنعتی، تجاری: از ابتدای عملیات وصول اعم از شناسایی، کارشناسی و بازدید، اعلام عوارض و ارسال به کمیسیون ماده 100 و تعیین جریمه و وصول طلب شهرداری.
🔸مدیر در آمد های عمومی افزود: دامنه شمول وصول مطالبات عبارتست از : ✅الف) کلیه مطالبات انفرادی یا تجمیعی بالای پانصد میلیون ریال. ✅ب) کلیه مطالبات از اشخاص حقوقی.
🔸وی با بیان اینکه ،کارگزاران واجد شرایط می توانند تا پایان فروردین ماه با ارائه مدارک و رزومه کاری خود به مدیریت درآمدهای عمومی شهرداری (واقع در خیابان مدرس بعد از اداره آموزش و پرورش) مراجعه نمایند، شرایط عمومی و تخصصی کارگزاران حقیقی و حقوقی را به شرح ذیل اعلان نمود: 💢کارگزاران حقیقی : کارگزاران حقیقی صرفاً از بین اشخاص زیر انتخاب می شوند : ✅1- افراد دارای پروانه وکالت ✅2- کارشناسان رسمی دادگستری در رشته های حسابداری و حسابرسی، امور سرمایه گذاری، پولی و اعتباری. ✅3- حسابدار رسمی مورد تأیید جامعه حسابداران رسمی. ✅4- اشخاص دارای تجربه در وصول مطالبات با ارائه رزومه کاری و بازنشستگان شهرداری و سایر ادارات و ارگانهای مشابه و افراد داری مدرک کارشناسی در رشته حسابداری و حقوق. 💢کارگزاران حقوقی: کارگزاران حقوقی صرفاً از بین اشخاص حقوقی زیر انتخاب می شوند : ✅1- اتحادیه های صنفی ✅2- اتاق بازرگانی و اتاق اصناف ✅3- مؤسسات واسپاری و وصول مطالبات وابسته به بانکها و مؤسسات مالی و اعتباری مجاز . ✅4- مؤسسات حسابرسی دارای مرتبه (الف) و (ب) جامعه حسابداران رسمی . ✅5- سازمان حسابرسی ✅6- مؤسسات و شرکت های با موضوع خدمات و امور حقوقی دارای تأییدیه از کانون وکلا و مرکز وکلای قوه قضائیه . ✅7- مؤسسات و شرکت های با موضوع خدمات مالی دارای تاییدیه از مراجع ذی صلاح ✅8- شرکت های داده کاوی و متخصص در حوزه اقتصاد رفتاری- گیمیفیکیشن و طراحی مکانیزم و پرداخت الکترونیکی .
🔸مدیر درآمد های عمومی گفت: حداکثر میزان کارمزد قابل قبول برای وصل مطالبات تا سقف 10 درصد از کل رقم مطالبات وصول شده تعیین میگردد. (به شرح جدول ذیل می¬باشد.) ▫️حق_الزحمه وصول عوارض نوسازی و پسماند 10% ▫️حق_الزحمه وصول عوارض کسب و پیشه-تابلو 10% ▫️حق_الزحمه وصول مطالبات از دستگاههای اجرایی، ادارات و ... 6% ▫️حق_الزحمه وصول بهای خدمات بهره برداری موقت و دائم در کاربری غیر، اراضی غیر محصور و رها شده 8% ▫️حق_الزحمه وصول مطالبات از محل اجرای آراء کمیسیون ماده 77 و ماده 100 قانون شهرداریها 6% ▫️حق_الزحمه وصول مطالبات شهرداری از تعاونی¬های مسکن (معوق) 4%